ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 131
Текст:
Рокитнівському селищному голові Таргонському Г.М.
депутатів фракції «Слуга народу» Рокитнівської селищної ради
Депутатський запит
Ми, депутати фракції «Слуга народу» Рокитнівської селищної ради, просимо Вашого сприяння у підготовці звернення від депутатів Рокитнівської селищної ради до Верховної Ради України з закликанням ухвалити пакет законопроектів щодо малої приватизації №4572, 4573, 4574 і 4575.
Ми виступаємо за чесну та прозору приватизацію, що дозволить підняти з руїн покинуті підприємства, привести до ладу занедбане майно і довгобуди, запустити економіку, дати людям роботу і наповнити як державний бюджет, так і бюджети громад.
Усі 30 років української незалежності, під виглядом захисту інтересів держави і недопущення приватизації, здійснювався масштабний дерибан. Кошти, майно, нерухомість державних та комунальних підприємств, які мали приносити дохід народу України, працювали на збагачення політиків та корупціонерів різного рівня.
В результаті з-понад 3 000 колись працюючих державних підприємств 1 000 давно зупинилися, а їхні борги перевищують вартість. Близько 15% усього народного майна здається в оренду нелегально, збагачуючи корупціонерів.
Ціною такої політики став утрачений промисловий потенціал, занепад інфраструктури та, як наслідок, – втрата робочих місць і трудова міграція.
На наших очах занепадають колись працюючі підприємства. Руїнами стають державні склади та санаторії. Школи та гуртожитки, що за всі 30 років незалежності так ніхто і не добудував, перетворюються на купи сміття. І дуже часто такі об’єкти стають головним болем саме місцевої влади.
Тому ми як представники громад зацікавлені, щоб за допомогою малої приватизації вирішити питання довгобудів і занедбаних приміщень, запустити економіку, дати людям роботу у себе вдома, щоб вони не виїжджали за кордон, залучити додаткові кошти до місцевих бюджетів.
Закликаємо Верховну Раду України ухвалити пакет законопроєктів щодо малої приватизації №4572, 4573, 4574 і 4575, які усувають штучні бюрократичні перешкоди і спрощують процедуру підготовки до приватизації об’єктів як державної, так і комунальної власності.
Усі 100% коштів від приватизації комунального майна, за загальним правилом, мають спрямовуватися до місцевих бюджетів. Але закликаємо парламент також передбачити в новому законодавстві правило, за яким 10% коштів від приватизації державного майна надходитиме в бюджет громади, на території якої знаходиться актив.
Вважаємо, що це справедливий підхід, оскільки занедбане державне майно часто стає проблемою конкретної громади, в якій воно знаходиться. Тому держава має розділити з місцевою владою не лише шкоду, а й потенційні вигоди від державної власності.
Водночас ми наполягаємо на тому, що Україна має зберегти контроль над підприємствами і активами, які мають стратегічний характер, належать до об’єктів критичної інфраструктури, оборони або мають важливе значення для народу України. Їхній статус і надалі має захищатися на рівні закону.
Ми переконані, що мала приватизація поверне до життя колишні заводи, магазини, гуртожитки і санаторії, що за стільки років перетворилися на справжні пам’ятники безгосподарності, корупції і втрачених можливостей.
ПРОЄКТ