ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 2


ПРОЄКТ

УКРАЇНА
РОКИТНІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
Восьме скликання
(Шістнадцята сесія)
 
РІШЕННЯ
 
від ___ листопада 2021 року                                                               № _____
 
 
Про звернення Рокитнівської селищної ради
до Президента України, Верховної Ради України  
та Кабінету Міністрів України щодо неприпустимості
наступу на фінансову спроможність
місцевого самоврядування
 
 
Відповідно до статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», селищна рада
 
ВИРІШИЛА:
 
1. Схвалити звернення Рокитнівської селищної ради до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо неприпустимості наступу на фінансову спроможність місцевого самоврядування (текст звернення додається).
 
2. Рокитнівському селищному голові забезпечити направлення цього рішення до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України.
 
3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію селищної ради з питань Регламенту, гласності, депутатської діяльності і етики, прав людини, законності та запобігання корупції (О. СИДОРОВИЧ).
 
 
 
Селищний голова                                                      Григорій ТАРГОНСЬКИЙ

 
Звернення Рокитнівської селищної  ради
до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо неприпустимості наступу на фінансову спроможність місцевого самоврядування
 
Ми, депутати Рокитнівської селищної  ради, які представляють інтереси Рокитнівської селищної територіальної громади, обурені замахом на фінансову спроможність  місцевих громад та ігнорування базових норм Європейської Хартії місцевого самоврядування. 
Зміни до Бюджетного кодексу України (законопроект №6062) – це намір поховати фінансову децентралізацію і інфраструктурні проекти на місцевому рівні. Офіс Президента спільно з Урядом і парламентською більшістю зухвало запускає руку до кишені місцевих громад і втілює «централізацію» влади.
 
Як представники громад ми категорично проти, що з 2023 року влада хоче ліквідувати бюджети розвитку і закріпити джерела їх доходів за загальним фондом місцевих бюджетів. Внаслідок цього громади не зможуть зберігати кошти на депозитних рахунках, не зможуть належно планувати капітальні видатки  на соціально-економічний розвиток, втілення інвестиційних проектів, будівництво, капітальний ремонт і реконструкцію шкіл, дитсадків, лікарень, житлово-комунального господарства, будівництво газопроводів і газифікацію населених пунктів, придбання шкільних автобусів та автомобілів швидкої медичної допомоги, тощо.
 
Ліквідація бюджетів розвитку призведе до того, що цільовими коштами буде лататися «поточка» місцевих бюджетів, які будуть недофінансовані з Держбюджету. Тобто влада Зеленського хоче перекласти на громадян  наслідки своєї корупції і безгосподарності.
 
Це буде катастрофа міст і селищ.
 
Ми наголошуємо, що ідея «повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до Державного бюджету, здійснюється в межах коштів, наявних на єдиному казначейському рахунку», є неприкритим грабунком. Коли в громади «помилково» забирають кошти, а потім люди чекають, коли держава виправить помилку, це державний рекет часів режиму Януковича.
 
Ми наголошуємо, що центральна влада хоче вилучати до державного бюджету залишки коштів за освітньою субвенцією, що не використані протягом наступного бюджетного періоду. Такі дії повністю демотивують місцеве самоврядування.
 
Ми наголошуємо, що центральна влада хоче примусити у 2022 році відправляти до центрального бюджету 70% коштів  від викупу земельних ділянок державної та комунальної власності. Лише 30% відсотків цих надходжень офіційний Київ хоче залишати місцевому бюджету! Особливий  цинізм, що цей грабунок прикривається потребами поліпшити екологічний стан зрошуваних та осушених систем. Ці плани є грубим порушенням засад місцевого самоврядування - чому кошти від продажу земель комунальної власності на 70% мають зараховуватися до Держбюджету?
 
Ми наголошуємо, що зміна правил щодо погашення заборгованості за середньостроковими позиками перед державним бюджетом, недопустима! Погашення має здійснюватися виключно в рамках закону, а не «у порядку,  допустимо, як і манера дій в дусі Януковича-Азарова.
 
Таким чином, ми констатуємо, що проект №6062 перетворює місцеві ради в статистів формування місцевих  бюджетів, адже  Міністерство фінансів і посадовці місцевих державних адміністрацій отримують повноваження зупиняти рішення місцевих рад про бюджет. Це є фактором тиску і, по суті, ще одним кроком до узурпації влади.
 
З огляду на зазначене, ми, депутати Рокитнівської селищної ради вимагаємо:
 
Від Кабінету Міністрів України:
відкликати проект Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» (реестр. №6062) на повне доопрацювання та виключити з цього проекту дискримінаційні норми що знищують місцеве  самоврядування. 
 
Від Голови Верховної Ради України:
у разі розгляду проекту Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» (реестр. №6062) озвучити в залі позицію нашої ради та не тиснути на парламент під час голосування фразою «прошу підтримати та проголосувати».  
 
Від народних депутатів  від Рівненщини:
не підтримувати законопроект, що просуває убивчі для місцевого самоврядування норми.
 
Від Президента України:
Повернутися до виконання функцій гаранта Конституції України, не допускати порушення через «підконтрольні» Кабінет Міністрів чи фракцію у Верховній Раді міжнародних зобов’язань України, зокрема Європейської Хартії місцевого самоврядування. В разі прийняття проекту Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» (реєстр. №6062), невідкладно ветувати його.
 
Схвалено
Рішення Рокитнівської селищної ради
від __ листопада 2021 року № ______