ОПИС ДОКУМЕНТУ

Статус:

Прийнятий в цілому

Дата:

28.09.2022

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 2
Про затвердження Положення про відділ цивільного захисту та мобілізаційної роботи Рокитнівської селищної ради

ПРОЄКТ
 
 
 УКРАЇНА
РОКИТНІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
Восьме скликання
(Двадцять дев’ята (позачергова) сесія)
 
РІШЕННЯ
 
____________________2022 року                                                           № _____
 
Про затвердження Положення   
про відділ цивільного захисту
та мобілізаційної роботи
Рокитнівської селищної ради

 
          Керуючись статтями 26, 54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи рішення Рокитнівської селищної ради  від 09.09.2022 № 2914 «Про внесення змін до структури та загальної чисельності працівників апарату селищної ради та її виконавчого комітету, інших виконавчих органів ради», з метою оптимізації та вдосконалення роботи виконавчого комітету селищної ради, структурування функціональних напрямків діяльності, забезпечення ефективної роботи, селищна рада
 
ВИРІШИЛА:
 
          1. Затвердити Положення про відділ цивільного захисту та мобілізаційної роботи Рокитнівської селищної ради (далі – Положення), схвалене рішенням виконавчого комітету Рокитнівської селищної ради від 27 вересня 2022 року № 591 (Положення додається).
 
          2. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію селищної ради з питань Регламенту, гласності, депутатської діяльності і етики, прав людини, законності та запобігання корупції (О.СИДОРОВИЧ).
 
 
 Селищний голова                                                     Григорій ТАРГОНСЬКИЙ
 

 
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення Рокитнівської селищної ради
від ____________2022 року № _____
 
 
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ цивільного захисту та мобілізаційної

 роботи Рокитнівської селищної ради
 
І. Загальні положення
 
1. Відділ цивільного захисту та мобілізаційної роботи Рокитнівської селищної ради (далі - відділ) є структурним підрозділом виконавчого комітету Рокитнівської селищної ради, утворюється селищною радою, є підзвітним та підконтрольним селищній раді, селищному голові, іншим посадовим особам відповідно до розподілу повноважень, а з питань здійснення  делегованих повноважень підконтрольний відповідним органам виконавчої влади, діє у відповідності з цим Положенням.
2. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, Постановами Верховної Ради України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, рішеннями селищної ради та її виконкому, розпорядженнями селищного голови, прийнятими в межах його компетенції, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами.
3. Положення про відділ затверджується селищною радою. Зміни і доповнення до цього Положення вносяться сесією селищної ради.
4. Реорганізація, ліквідація відділу проводиться за рішенням селищної ради.
ІІ. Основні завдання та функції відділу
 1.  Основними завданнями відділу є:
  забезпечення реалізації, у межах законодавства, державної політики у сфері цивільного захисту та мобілізаційної роботи  на території Рокитнівської селищної територіальної громади.
2. Відділ відповідно до визначених повноважень виконує такі завдання:                                                                                                                                    
 З питань цивільного захисту:
1) організовує виконання Конституції України і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, що забезпечують формування та реалізують  державну політику у сфері цивільного захисту та здійснюють контроль за їх реалізацією;
2) здійснює функції постійно діючого органу управління цивільного захисту місцевої ланки територіальної підсистеми;
3) забезпечує підготовку, скликання та проведення засідань, а також контроль за виконанням рішень комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Рокитнівської селищної ради;
4) забезпечує готовність органів управління та сил цивільного захисту місцевої ланки територіальної підсистеми до дій за призначенням;
5)    розроблює та подає на затвердження план основних заходів цивільного захисту селищної ради на рік, інші плани у сфері цивільного захисту, здійснює контроль за їх виконанням;
6) розробляє проєкти селищних програм у сфері цивільного захисту, зокрема спрямованих на захист населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, зменшення можливих втрат, надає ці програми в установленому порядку на затвердження, забезпечує моніторинг їх реалізації;
7)  організовує та проводить моніторинг надзвичайних ситуацій, здійснює прогнозування імовірності їх виникнення та визначення показників ризику;
8) забезпечує належне функціонування автоматизованої системи централізованого оповіщення цивільного захисту Рокитнівської селищної ради, здійснює оповіщення керівного складу селищної ради;
9) забезпечує оповіщення та інформування населення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій;
10)  готує пропозиції щодо утворення комунальних аварійно-рятувальних служб, здійснює контроль за їх готовністю до дій за призначенням;
11)  здійснює методичне керівництво щодо утворення та функціонування спеціалізованих служб цивільного захисту та територіальних формувань цивільного захисту, здійснює контроль за їх готовністю до дій за призначенням;
12) надає методичну допомогу органам з евакуації щодо організації проведення евакуації та підготовки території селищної ради для розміщення евакуйованого населення і його життєзабезпечення, а також зберігання матеріальних і культурних цінностей;
13) організовує підготовку органів управління та сил цивільного захисту місцевої ланки територіальної підсистеми до дій за призначенням;
14) здійснює контроль за проведенням практичної підготовки на підприємствах, в установах та організаціях шляхом узагальнення звітів про проведення спеціальних об’єктових навчань (тренувань) з питань цивільного захисту;
15) організовує та здійснює заходи з питань створення і використання матеріальних резервів для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
16) організовує виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту;
17)  визначає потребу фонду захисних споруд цивільного захисту;
18) планує та організовує роботу з дообладнання або спорудження в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення;
19) готує проєкт рішення про подальше використання захисних споруд цивільного захисту комунальної власності;
20)  організовує облік фонду захисних споруд цивільного захисту;
21) розробляє та вживає заходів щодо забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання, що продовжують свою діяльність в особливий період;
22) у режимі підвищеної готовності для єдиної державної системи цивільного захисту,  місцевої ланки територіальної підсистеми:
        - забезпечує організацію оповіщення органів управління та сил цивільного захисту місцевої ланки територіальної підсистеми, а також населення про загрозу виникнення надзвичайної ситуації та інформування їх про дії у можливій зоні надзвичайної ситуації;
        - формує мобільну групу для виявлення причин погіршення обстановки та підготовки пропозицій щодо її нормалізації;
        - готує проекти розпорядчих документів, спрямованих на посилення спостереження та контролю за гідрометеорологічною обстановкою, ситуацією на потенційно небезпечних об’єктах, території об’єкта підвищеної небезпеки та/або за його межами, території, на якій існує загроза виникнення геологічних та гідрогеологічних явищ і процесів, а також здійснює постійне прогнозування можливості виникнення надзвичайних ситуацій та їх масштабів;
       - організовує функціонування постів радіаційного і хімічного спостереження та розрахунково-аналітичної групи для здійснення спостереження за радіаційною і хімічною обстановкою при загрозі і виникненні надзвичайних ситуацій, пов’язаних з викидом (виливом) у довкілля радіоактивних та небезпечних хімічних речовин;
       - уточнює (у разі потреби) плани реагування на надзвичайні ситуації, здійснює заходи щодо запобігання їх виникненню;
       - уточнює та здійснює заходи щодо захисту населення і територій від можливих надзвичайних ситуацій;
       - бере участь у заходах із приведення у готовність наявних сил і засобів цивільного захисту, готує пропозиції щодо залучення (у разі потреби) додаткових сил і засобів;
23) у режимі надзвичайної ситуації для єдиної державної системи цивільного захисту, місцевої ланки територіальної підсистеми:
       - забезпечує організацію оповіщення органів управління та сил цивільного захисту місцевої ланки територіальної підсистеми, а також населення про виникнення надзвичайної ситуації;
       - готує розпорядчі документи щодо переведення місцевої ланки територіальної підсистеми у режим надзвичайної ситуації, про призначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та спеціальної комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, у разі прийняття рішення про її утворення;
       -   організовує роботи із визначення зони надзвичайної ситуації;
       - здійснює постійне прогнозування зони можливого поширення надзвичайної ситуації та масштабів можливих наслідків;
       - бере участь в організації:
аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, проведенні відновлювальних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій; 
заходів щодо життєзабезпечення постраждалого населення;
евакуаційних заходів (у разі потреби);
радіаційного, хімічного, біологічного, інженерного та медичного захисту населення і територій від наслідків надзвичайної ситуації;
забезпечує інформування органів управління цивільного захисту та населення про розвиток надзвичайної ситуації та заходи, що здійснюються;
 24) у режимі надзвичайного стану - виконує завдання відповідно до Закону України «Про правовий режим надзвичайного стану»;
25) бере участь у підготовці пропозицій до проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку Рокитнівської селищної територіальної громади;
26) забезпечує ефективне і цільове використання бюджетних коштів;
27) розробляє проекти розпоряджень Рокитнівського селищного голови;
28) бере участь у підготовці звітів селищного голови для їх розгляду на сесії районної ради;
29) забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань територіальної оборони, дотримання вимог законодавства з пожежної безпеки;
30)  забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;
31)  забезпечує захист персональних даних;
32)  здійснює інші повноваження у сфері цивільного захисту, визначені законом.
 З питань мобілізаційної роботи
 1) організовує виконання Конституції України і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, що забезпечують формування та реалізують  державну політику у сфері мобілізаційної роботи  та здійснюють контроль за їх реалізацією;
2) організовує і координує розроблення проектів мобілізаційного плану на особливий період, довгострокових і річних програм мобілізаційної підготовки та військового обліку, здійснює методологічне, методичне забезпечення цієї роботи і вживає заходів до забезпечення їх виконання;
3) організовує роботу з визначення потреб (обсягу) у фінансуванні заходів з мобілізаційної підготовки;
4) забезпечує отримання та доведення до підприємств, установ та організацій на території селищної ради мобілізаційних завдань (замовлень);
 5) контролює здійснення заходів з мобілізаційної підготовки підприємствами, установами та організаціями з метою сталого функціонування в умовах особливого періоду;
 6)  організовує роботу, пов’язану з визначенням можливості задоволення національної економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період;
7) розробляє заходи щодо раціонального використання в особливий період матеріально-технічних та фінансових ресурсів;
 8) готує і доводить іншим структурним підрозділам виконкому, вказівки щодо виконання актів з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації;
 9) здійснює заходи щодо підвищення кваліфікації працівників мобілізаційних підрозділів селищної ради, у тому числі шляхом проведення навчань;
 10) готує щорічну доповідь про стан мобілізаційної готовності селищної ради та про хід виконання довгострокових і річних програм мобілізаційної підготовки;
 11)  забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;
12)  забезпечує захист персональних даних.
 
 ІІІ. Права відділу
 1. Відділ для здійснення повноважень та виконання завдань, що визначені, має право:
1) одержувати в установленому законодавством порядку від органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на відділ завдань;
2) залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань спеціалістів селищної ради, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками);
3) вносити в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення роботи відділу цивільного захисту та мобілізаційної роботи;
4) скликати в установленому порядку  наради, проводити семінари для сприяння здійсненню покладених на відділ завдань;
2. Відділв установленому законодавством порядку та у межах повноважень взаємодіє з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями.   
 
ІV. Структура відділу
 1. Відділ очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади селищним головою, на конкурсній основі чи за іншою процедурою передбаченою законодавством України.    
2. Начальник відділу:                                                                   
2.1)  здійснює керівництво відділом, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності,  сприяє створенню належних умов праці у підрозділі;
2.2)  подає на затвердження селищній раді Положення про відділ;
2.3) подає на затвердження селищному голові посадові інструкції працівників відділу;
2.4)  планує роботу відділу, вносить пропозиції щодо формування планів роботи селищної ради;
2.5) вживає заходів щодо удосконалення організації та підвищення ефективності роботи відділу;
2.6)  вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях сесій та виконкому селищної ради питань, що належать до компетенції відділу, розробляє проекти відповідних рішень;
2.7) представляє інтереси відділу у взаємовідносинах з іншими органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями - за дорученням селищного голови;
2.8) проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень відділу;
2.9) дотримується правил внутрішнього службового розпорядку та виконавської дисципліни;
2.10) виконує інші доручення у сфері цивільного захисту та мобілізаційної роботи, визначені законом.
 
 
 
Секретар ради                                                                   Марина ЛЕСКОВЕЦЬ