ОПИС ДОКУМЕНТУ

Рішення:

Прийнято

Сесія:

XII

Скликання:

VIII

Вид:

За основу і в цілому

Номер рішення:

1143

Проголосовано:

06.08.2021 12:02:29

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    22
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    0
  • Відсутні
    5

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ

ДРУК РІШЕННЯ

ТЕКСТ РІШЕННЯ: № 1143
Про затвердження Програми забезпечення містобудівною документацією території населених пунктів Рокитнівської селищної територіальної громади на 2021-2025 роки

 
 

УКРАЇНА
РОКИТНІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
Восьме скликання
(Дванадцята сесія)
 
РІШЕННЯ
 
від 06 серпня 2021 року                                                              № 1143
 
 
Про затвердження Програми забезпечення
містобудівною документацією території
населених пунктів Рокитнівської селищної
територіальної громади на 2021-2025 роки
 
Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», з метою регулювання планування, забудови та іншого використання територій, для забезпечення сталого розвитку населених пунктів з урахуванням державних, громадських і приватних інтересів, селищна рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Програму забезпечення містобудівною документацією території населених пунктів Рокитнівської селищної територіальної громади на 2021-2025 роки (далі – Програма), що додається.
2. Фінансовому відділу селищної ради передбачити кошти на реалізацію Програми в межах наявних фінансових ресурсів.
3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію селищної ради з питань комунальної власності, інфраструктури та житлово-комунального господарства (Крупенко А. К.).
 
 
Селищний голова                                                     Григорій ТАРГОНСЬКИЙ
 
 
 
 
 
 
 
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення Рокитнівської селищної ради
від 06 серпня 2021 року № 1143
 
 
ПРОГРАМА
забезпечення містобудівною документацією території населених пунктів Рокитнівської селищної територіальної громади на 2021-2025 роки
 
1. Вступ
Програма забезпечення містобудівною документацією території населених пунктів Рокитнівської селищної територіальної громади на 2021-2025 роки (далі – Програма) передбачає виконання вимог Законів України «Про основи містобудування», «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про стратегічну екологічну оцінку», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель».
Відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» програми розвитку регіонів та населених пунктів, програми господарського, соціального та культурного розвитку повинні узгоджуватися з містобудівною документацією відповідного рівня.
Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель» запроваджує інтеграцію землевпорядної та містобудівної документації та передбачає виготовлення громадами Комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади (даний Закон набирає чинності з 24.07.2021 р.).
Програма спрямована на забезпечення умов сталого містобудівного, економічного та соціального розвитку території населених пунктів Рокитнівської селищної територіальної громади та вирішення проблемних питань стимулювання, розвитку, раціонального використання територій, визначення черговості і пріоритетності забудови, створення належних умов для життєзабезпечення, уточнення планувальної структури та просторової композиції забудови територій,  пріоритетних та допустимих видів використання і забудови територій, збереження історико-культурного середовища.
Програму складено на підставі та відповідно до Законів України:
– «Про місцеве самоврядування в Україні»;
– «Про регулювання містобудівної діяльності»;
– «Про Генеральну схему планування території України»;
– «Про основи містобудування»;
– «Про архітектурну діяльність;
– «Про стратегічну екологічну оцінку»;
– «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель»;
– ДБН В.1.2-4-2006 «Інженерно-технічні заходи цивільного захисту (цивільної оборони)»;
– ДБН Б.1.1-5:2007 «Склад, зміст, порядок розроблення, погодження та затвердження, розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту (цивільної оборони) у містобудівній документації».
 
2. Загальні положення
У цій Програмі наведені терміни вживаються у такому значенні:
1) містобудівна документація – затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій;
2) генеральний план населеного пункту – містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту;
3) схема планування території – містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території;
4) план зонування території (зонінг) – містобудівна документація, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон;
5) комплексний план просторового розвитку території територіальної громади ­– одночасно містобудівна документація на місцевому рівні та документація із землеустрою;
6) стратегічна екологічна оцінка (СЕО) – це процедура визначення, опису та аналізу наслідків для довкілля та здоров’я населення від реалізації державних програм планування та розвитку.
Генеральний план населеного пункту – основний вид містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території.
Генеральний план є комплексним планувальним документом, обов’язковим для виконання. Його положення базуються на аналізі й прогнозуванні демографічних, соціально-економічних, природно-географічних, інженерно-технічних, екологічних, санітарно-гігієнічних, історико-культурних факторів і орієнтовані виключно на вирішення питань планування території населеного пункту.
Матеріали генерального плану вирішують основні, принципові питання з планування територій i не можуть бути  використані  замість спеціальних проектів, схем та програм розвитку галузей економіки, охорони навколишнього середовища та  здоров’я  населення,  пам’яток iсторiї i культури, інженерного захисту i підготовки території, розвитку систем транспорту, безпеки та органiзацiї  дорожнього  руху, інженерного обладнання, тощо. При складанні зазначеної  документації повинні враховуватися пропозиції вiдповiдних роздiлiв  генерального плану.
Строк дії генеральних планів населених пунктів не обмежується. Зміни до генеральних планів населених пунктів можуть вноситися не частіше, ніж один раз на п’ять років.
Необхідність розроблення генеральних планів населених пунктів Рокитнівської селищної територіальної громади виникла у зв’язку з тим, що відповідно до п. 3 ст. 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», який набрав чинності з 01.01.2015 р., у разі відсутності плану зонування або детального плану території, затвердженого відповідно до  вимог цього Закону, передача (надання)  земельних  ділянок  із  земель  державної  або комунальної  власності  у  власність  чи  користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб забороняється.
Відповідно до ст. 17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» у складі   генерального   плану   населеного   пункту може розроблятися  план  зонування  території  цього населеного пункту для населених  пунктів  з  чисельністю  населення до 50 тисяч осіб. Отже, генеральні плани можуть  поєднуватися  з  планами зонування території таких населених пунктів.
Плани зонування розробляються з метою визначення умов та обмежень використання територій для містобудівних потреб у межах визначених зон, створення сприятливих умов для життєдіяльності людини, забезпечення захисту територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, запобігання надмірній концентрації населення і об’єктів виробництва, зниження рівня забруднення навколишнього природного середовища, охорони та використання територій з особливим статусом у тому числі ландшафтів, об’єктів історико-культурної спадщини, а також земель сільськогосподарського призначення і лісів.
Згідно з вимогами Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»  містобудівна документація розробляється на паперових і електронних носіях на оновленій картографічній основі в цифровій формі як набори профільних геопросторових даних у державній геодезичній системі координат УСК-2000 і єдиній системі класифікації та кодування об’єктів будівництва для формування баз даних містобудівного кадастру з урахуванням даних державного земельного кадастру.
Планування територій на місцевому рівні забезпечується відповідними місцевими радами    та    їх   виконавчими   органами   відповідно   до   повноважень, визначених законом, і полягає у розробленні та затвердженні генеральних планів населених пунктів, схем планування територій на місцевому рівні та іншої містобудівної документації, регулюванні використання їх територій, ухваленні та реалізації відповідних рішень про дотримання містобудівної документації.
Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель» передбачає виготовлення громадами Комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, який є одночасно містобудівною документацією на місцевому рівні та документацією із землеустрою.
Комплексний план просторового розвитку визначає планувальну організацію, функціональне призначення території, основні принципи і напрями формування єдиної системи громадського обслуговування населення, дорожньої мережі, інженерно-транспортної інфраструктури, інженерної підготовки і благоустрою, цивільного захисту території та населення від небезпечних природних і техногенних процесів, охорони земель та інших компонентів навколишнього природного середовища, формування екомережі, охорони і збереження культурної спадщини та традиційного характеру середовища населених пунктів, а також послідовність реалізації рішень, у тому числі етапність освоєння території.
Закон України «Про стратегічну екологічну оцінку» передбачає обов`язкове проведення стратегічної екологічної оцінки. СЕО проводять під час розроблення відповідного документа державного планування до його затвердження.
 
3. Мета та завдання Програми
Головною метою Програми є розроблення містобудівної документації сучасного рівня для територій населених пунктів Рокитнівської селищної територіальної громади для забезпечення сталого соціально-економічного розвитку громади.
Завданнями Програми є:
– обґрунтування майбутніх потреб та визначення переважних напрямів використання територій;
– урахування державних, громадських і приватних інтересів під час планування забудови та іншого використання територій;
– обґрунтування розподілу земель за цільовим призначенням та використання територій для містобудівних потреб;
– забезпечення раціонального розселення і визначення напрямів сталого розвитку селищних та сільських населених пунктів Рокитнівської селищної територіальної громади;
– визначення і раціональне розташування територій житлової та громадської забудови промислових, рекреаційних, природоохоронних територій і об’єктів;
– обґрунтування та встановлення режиму раціонального використання земель та забудови територій, на яких передбачена перспективна містобудівна діяльність;
– визначення, вилучення (викуп) і надання земельних ділянок для містобудівних потреб  на основі містобудівної документації в межах, визначених законом;
– визначення територій, що мають особливу екологічну, наукову, естетичну, історико-культурну цінність, встановлення передбачених законодавством обмежень на їх планування, забудову та інше використання;
– охорона довкілля та раціональне використання природних ресурсів;
– регулювання забудови селищних та сільських населених пунктів,раціональне використання території Рокитнівської селищної територіальної громади.
Матеріали містобудівної документації використовуються як вихідні дані при розробленні іншої планувальної документації  та  проектів забудови, місцевих правил використання i забудови території  населеного пункту, інвестиційних програм i проектів, програм соціально-економічного розвитку, схем визначення  земель  населених  пунктів для приватизації, планів земельно-господарського устрою населеного пункту, спеціальних проектів, схем i програм охорони навколишнього природного середовища  та  здоров’я  населення,  пам’яток історії  i культури, інженерного захисту і підготовки території, комплексних схем транспорту, проектів та схем організації дорожнього руху, систем управління дорожнім рухом, схем розвитку систем інженерного обладнання i галузей міського господарства, виконанні грошової оцінки земель, створенні містобудівного та земельного кадастрів тощо.
Тобто, відсутність містобудівної документації не дозволяє належним чином здійснювати містобудівну діяльність на території Рокитнівської селищної територіальної громади.
 
4.Термін реалізації Програми
          Термін реалізації Програми, за наявності фінансування, складає п`ять років.
 
5. Фінансове забезпечення Програми
Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів бюджету Рокитнівської селищної ради. Окрім цього, фінансування робіт з розроблення генеральних планів, планів зонування території селищних та сільських населених пунктів Рокитнівської селищної територіальної громади може здійснюватися за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством.
Коригування Програми щодо фінансового забезпечення її реалізації проводиться згідно з остаточним рахунком коштів відповідно до затвердженої проектно-кошторисної документації.
Програмою визначаються необхідні обсяги фінансування проектно-вишукувальних робіт та черговості розробки містобудівної документації.
Усього на Програму забезпечення містобудівною документацією території населених пунктів Рокитнівської селищної територіальної громади на 2021-2025 роки у бюджеті громади необхідно передбачити орієнтовно                 2840,0 тис. грн.
Орієнтовний кошторис робіт з розроблення містобудівної документації та топографічної основи генеральних планів наведено в додатку 1 до Програми.
 
6. Очікувана ефективність виконання Програми
У результаті реалізації Програми буде створена топографо-геодезична основа  території  селищних та сільських населених пунктів громади та виготовлена містобудівна документація для території населених пунктів Рокитнівської селищної територіальної громади.
Ефект від виконання Програми – підвищення соціально-економічної ефективності населених пунктів, поліпшення екологічних параметрів і збереження середовища, вдосконалення архітектурно-естетичних характеристик простору життєдіяльності населення, розроблення містобудівної документації населених пунктів.
Програмою передбачається налагодити дієвий контроль за дотриманням чинних законодавчих і нормативних актів у сфері містобудування, регулюванням забудови та використанням територій населених пунктів, врахування державних, громадських та приватних інтересів під час забудови територій на місцевому рівні, забезпечення доступної та повної інформації про наявність на території адміністративно-територіальної одиниці земель державної та комунальної власності, які не надані у користування  та  можуть бути використані під забудову, а також інформацію щодо містобудівних умов та обмежень забудови земельних ділянок, залучення інвестицій у розвиток території населених пунктів Рокитнівської селищної територіальної громади.
 
 
 
Секретар ради                                                               Марина ЛЕСКОВЕЦЬ
 
 

 
 

ДОДАТКИ

1 13.1. Дод. до Програми.pdf Переглянути